Sector
  • 0-4 jaar
  • Po
  • Vo
  • Mbo
  • Hbo
  • Wo
Vakinhoud
  • Voeding

Vergelijkend warenonderzoek

16-12-2016
​​​Inhouden​​Vakbegrippen

​0-4 jaar

Voedingsmiddelen die ik gebruik aanwijzen in de winkel

bakker, slager, groenteman, supermarkt

groep 1-2

Beschrijven welke producten in welke soorten winkels verkocht worden

producten, winkel, aanbod, bakker, slager, groenteman, supermarkt

​groep 3-6

Uitleggen wat het nut van reclame is

producten, winkel, aanbod, reclame, verpakking, proeven, smaakbeleving,  geurbeleving

​groep 7-8

Verse producten met kant- en klare vergelijken op smaak en prijs

Een afweging maken over de invloed van reclame (op televisie, in folders of in de winkel) in relatie tot mijn eigen eetgedrag

winkelaanbod, reclame,  televisie, folder, aanbieding, verleiding, verpakking, proeven, smaakbeleving,  geurbeleving, vers, versbeleving, kant-en-klaar, kwaliteit, kwantiteit, prijs-kwaliteit verhouding

​VO onderbouw

Keurmerken beschrijven

Producten met keurmerken in de winkel herkennen

Vergelijkend warenonderzoek uitvoeren in de winkel

Reclame analyseren

winkelaanbod, reclame,  televisie, folder, aanbieding, verleiding, marketing, verpakking, proeven, smaakbeleving,  geurbeleving, vers, versbeleving, kant-en-klaar, kwaliteit, kwantiteit, prijs-kwaliteit verhouding, keurmerken, ik kies bewust, ik kies gezond, eko, fairtrade, A-merk, B-merk, huismerk, Voedingscentrum

​Bovenbouw vmbo

De kosten van voedingsmiddelen vergelijken

Uitleggen wat betrouwbare bronnen zijn die informatie verstrekken over eten, drinken en gezondheid

Keurmerken beschrijven

Vergelijkend warenonderzoek uitvoeren in de winkel

Reclame analyseren

reclame, aanbieding, verleiding, marketing, merkbeleving, kwaliteit, kwantiteit, prijs-kwaliteit verhouding, keurmerken, ik kies bewust, ik kies gezond, eko, fairtrade, A-merk, B-merk, huismerk, Voedingscentrum

​Bovenbouw havo/vwo

De kosten van voedingsmiddelen vergelijken

Uitleggen wat betrouwbare bronnen zijn die informatie verstrekken over eten, drinken en gezondheid

Keurmerken beschrijven

Vergelijkend warenonderzoek uitvoeren in de winkel

Reclame analyseren

reclame, aanbieding, verleiding, marketing, merkbeleving, kwaliteit, kwantiteit, prijs-kwaliteit verhouding, keurmerken, ik kies bewust, ik kies gezond, eko, fairtrade, A-merk, B-merk, huismerk, Voedingscentrum

MBO

De kosten van voedingsmiddelen vergelijken

Uitleggen wat betrouwbare bronnen zijn die informatie verstrekken over eten, drinken en gezondheid

Keurmerken beschrijven

Vergelijkend warenonderzoek uitvoeren in de winkel

Reclame analyseren

reclame, aanbieding, verleiding, marketing, merkbeleving, kwaliteit, kwantiteit, prijs-kwaliteit verhouding, keurmerken, ik kies bewust, ik kies gezond, eko, fairtrade, A-merk, B-merk, huismerk, Voedingscentrum

​HBO/WO

De kosten van voedingsmiddelen vergelijken

Uitleggen wat betrouwbare bronnen zijn die informatie verstrekken over eten, drinken en gezondheid

Keurmerken beschrijven

Vergelijkend warenonderzoek uitvoeren in de winkel

reclame, aanbieding, verleiding, marketing, merkbeleving, kwaliteit, kwantiteit, prijs-kwaliteit verhouding, keurmerken, ik kies bewust, ik kies gezond, eko, fairtrade, A-merk, B-merk, huismerk, Voedingscentrum

Contactpersoon