Sector
  • 0-4 jaar
  • Po
  • Vo
  • Mbo
  • Hbo
  • Wo
Vakinhoud
  • Sociaal-emotionele ontwikkeling

Kwaliteiten

20-12-2016
​​​​​​​​​​InhoudenVakbegrippen

​0-4 jaar

Beschrijven wat ik wel en niet goed kan en wel en niet leuk vind (en daarmee omgaan)

Herkennen dat anderen ook behoeften hebben

vrolijk, netjes, dapper, luisterend, behulpzaam

​groep 1-2

Mijn behoeften beschrijven

Beschrijven wat ik wel en niet goed kan en wat ik wel en niet leuk vind

Beschrijven wat de (positieve) invloed van anderen kan zijn

vrolijk, enthousiast, serieus, netjes, dapper, spontaan, zorgzaam, luisteren, eerlijk, duidelijk, geduldig, behulpzaam, ijverig, zelfstandig, handig, rustig

​groep 3-6

Beschrijven wat ik wel en niet goed kan

Omgaan met de voor- en nadelen van mijn kwaliteiten

Beschrijven wat de (positieve) invloed van anderen kan zijn

​vrolijk, enthousiast, serieus, netjes, dapper, spontaan, zorgzaam, luisteren, eerlijk, duidelijk, geduldig, behulpzaam, ijverig, zelfstandig, handig, rustig, betrouwbaar, actief, bescheiden, creatief, avontuurlijk, zorgvuldig, duidelijk, verdraagzaam, humor, sociaal, leergierig, invoelend vermogen

​​groep 7-8

Beschrijven wat mijn persoonlijke kwaliteiten zijn

Uitleggen hoe ik mijn persoonlijke kwaliteiten kan inzetten en verbeteren

Uitleggen hoe ik persoonlijke kwaliteiten inzet voor schoolprestaties en keuzes voor de toekomst

Omgaan met de voor- en nadelen van mijn kwaliteiten

Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen kan zijn op het bereiken van mijn doelen

vrolijk, enthousiast, serieus, netjes, dapper, spontaan, zorgzaam, luisteren, eerlijk, duidelijk, geduldig, behulpzaam, ijverig, zelfstandig, handig, rustig, betrouwbaar, actief, bescheiden, creatief, avontuurlijk, zorgvuldig, duidelijk, verdraagzaam, humor, sociaal, leergierig, invoelend vermogen, verantwoordelijk, praktisch,  flexibel

VO onderbouw

Beschrijven wat mijn persoonlijke kwaliteiten zijn

Uitleggen hoe ik mijn persoonlijke kwaliteiten kan ontwikkelen

Uitleggen hoe ik persoonlijke kwaliteiten inzet voor schoolprestaties en keuzes voor de toekomst

Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen kan zijn op het bereiken van mijn doelen

​​vrolijk, enthousiast, serieus, netjes, dapper, spontaan, zorgzaam, luisteren, eerlijk, duidelijk, geduldig, behulpzaam, ijverig, zelfstandig, handig, rustig, betrouwbaar, actief, bescheiden, creatief, avontuurlijk, zorgvuldig, duidelijk, verdraagzaam, humor, sociaal, leergierig, invoelend vermogen, verantwoordelijk, praktisch,  flexibel, empathie, motivatie

Bovenbouw vmbo

Onderzoeken hoe ik mijn kwaliteiten kan ontwikkelen

Uitleggen hoe ik mijn kwaliteiten kan inzetten voor schoolprestaties en verdere toekomst

Plannen hoe ik (zelfgekozen) doelen wil bereiken

Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen kan zijn op het bereiken van mijn doelen

doorzettingsvermogen, enthousiasmerend, creatief, evenwichtig, flexibel, handig, hulpvaardig, humoristisch,  oplossingsgericht, praktisch,  resultaatgericht, sociaal, empathie, motivatie, loopbaanplanning

Bovenbouw havo/vwo

Onderzoeken hoe ik mijn kwaliteiten kan ontwikkelen

Uitleggen hoe ik mijn kwaliteiten kan inzetten voor schoolprestaties en verdere toekomst

Plannen hoe ik (zelfgekozen) doelen wil bereiken

Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen kan zijn op het bereiken van mijn doelen

doorzettingsvermogen, enthousiasmerend, creatief, evenwichtig, flexibel, handig, hulpvaardig, humoristisch,  oplossingsgericht, praktisch,  resultaatgericht, sociaal, empathie, motivatie, loopbaanplanning
MBO

Onderzoeken hoe ik mijn kwaliteiten kan ontwikkelen

Uitleggen hoe ik mijn kwaliteiten kan inzetten voor welbevinden en carrière

Plannen hoe ik (zelfgekozen) doelen wil bereiken

Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen kan zijn op het bereiken van mijn doelen

loopbaanplanning, capaciteiten, reflecteren, loopbaanontwikkeling, netwerken, motivatie, kansen en valkuilen, competenties, curriculum vitae

​HBO/WO

Onderzoeken hoe ik mijn kwaliteiten kan ontwikkelen

Uitleggen hoe ik mijn kwaliteiten kan inzetten voor welbevinden en carrière

Plannen hoe ik (zelfgekozen) doelen wil bereiken

Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen kan zijn op het bereiken van mijn doelen

loopbaanplanning, capaciteiten, reflecteren, loopbaanontwikkeling, netwerken, motivatie, kansen en valkuilen, competenties, curriculum vitae

Contactpersoon