0-4 jaar |
Beschrijven wat ik wel en
niet goed kan en wel en niet leuk vind (en daarmee omgaan)
Herkennen dat anderen
ook
behoeften hebben | vrolijk, netjes, dapper, luisterend, behulpzaam |
groep 1-2 |
Mijn
behoeften beschrijven
Beschrijven
wat ik wel en niet goed kan en wat ik wel en niet leuk vind
Beschrijven wat de
(positieve) invloed van anderen kan zijn | vrolijk, enthousiast, serieus, netjes, dapper, spontaan, zorgzaam, luisteren, eerlijk, duidelijk, geduldig, behulpzaam, ijverig, zelfstandig, handig, rustig |
groep 3-6 |
Beschrijven wat ik wel en niet goed
kan
Omgaan met de voor- en nadelen van
mijn kwaliteiten
Beschrijven wat de
(positieve) invloed van anderen kan zijn | vrolijk, enthousiast, serieus,
netjes, dapper, spontaan, zorgzaam, luisteren, eerlijk, duidelijk,
geduldig, behulpzaam, ijverig, zelfstandig, handig, rustig, betrouwbaar,
actief, bescheiden, creatief, avontuurlijk, zorgvuldig, duidelijk,
verdraagzaam, humor, sociaal, leergierig, invoelend vermogen |
groep 7-8 |
Beschrijven wat mijn persoonlijke kwaliteiten zijn
Uitleggen hoe ik mijn persoonlijke kwaliteiten kan
inzetten en verbeteren
Uitleggen hoe ik persoonlijke kwaliteiten inzet voor
schoolprestaties en keuzes voor de toekomst
Omgaan met de voor- en nadelen van
mijn kwaliteiten
Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen
kan zijn op het bereiken van mijn doelen
| vrolijk,
enthousiast, serieus, netjes, dapper, spontaan, zorgzaam, luisteren,
eerlijk, duidelijk, geduldig, behulpzaam, ijverig, zelfstandig, handig, rustig,
betrouwbaar, actief, bescheiden, creatief, avontuurlijk, zorgvuldig, duidelijk,
verdraagzaam, humor, sociaal, leergierig, invoelend vermogen, verantwoordelijk,
praktisch, flexibel |
VO onderbouw |
Beschrijven wat mijn persoonlijke kwaliteiten zijn
Uitleggen hoe ik mijn persoonlijke kwaliteiten kan
ontwikkelen
Uitleggen hoe ik persoonlijke kwaliteiten inzet voor
schoolprestaties en keuzes voor de toekomst
Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen
kan zijn op het bereiken van mijn doelen
| vrolijk,
enthousiast, serieus, netjes, dapper, spontaan, zorgzaam, luisteren,
eerlijk, duidelijk, geduldig, behulpzaam, ijverig, zelfstandig, handig, rustig,
betrouwbaar, actief, bescheiden, creatief, avontuurlijk, zorgvuldig, duidelijk,
verdraagzaam, humor, sociaal, leergierig, invoelend vermogen, verantwoordelijk,
praktisch, flexibel, empathie, motivatie |
Bovenbouw vmbo |
Onderzoeken hoe ik mijn kwaliteiten
kan ontwikkelen
Uitleggen hoe ik mijn kwaliteiten
kan inzetten voor schoolprestaties en verdere toekomst
Plannen hoe ik (zelfgekozen) doelen
wil bereiken
Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen
kan zijn op het bereiken van mijn doelen | doorzettingsvermogen,
enthousiasmerend, creatief, evenwichtig, flexibel, handig, hulpvaardig, humoristisch,
oplossingsgericht, praktisch, resultaatgericht, sociaal, empathie,
motivatie, loopbaanplanning |
Bovenbouw havo/vwo |
Onderzoeken hoe ik mijn kwaliteiten
kan ontwikkelen
Uitleggen hoe ik mijn kwaliteiten
kan inzetten voor schoolprestaties en verdere toekomst
Plannen hoe ik (zelfgekozen) doelen
wil bereiken
Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen
kan zijn op het bereiken van mijn doelen | doorzettingsvermogen,
enthousiasmerend, creatief, evenwichtig, flexibel, handig, hulpvaardig,
humoristisch, oplossingsgericht, praktisch, resultaatgericht,
sociaal, empathie, motivatie, loopbaanplanning |
MBO |
Onderzoeken hoe ik mijn kwaliteiten
kan ontwikkelen
Uitleggen hoe ik mijn kwaliteiten
kan inzetten voor welbevinden en carrière
Plannen hoe ik (zelfgekozen) doelen
wil bereiken
Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen
kan zijn op het bereiken van mijn doelen | loopbaanplanning,
capaciteiten, reflecteren, loopbaanontwikkeling, netwerken, motivatie, kansen
en valkuilen, competenties, curriculum vitae |
HBO/WO |
Onderzoeken hoe ik mijn kwaliteiten
kan ontwikkelen
Uitleggen hoe ik mijn kwaliteiten
kan inzetten voor welbevinden en carrière
Plannen hoe ik (zelfgekozen) doelen
wil bereiken
Uitleggen wat de (positieve) invloed van anderen
kan zijn op het bereiken van mijn doelen | loopbaanplanning,
capaciteiten, reflecteren, loopbaanontwikkeling, netwerken, motivatie, kansen
en valkuilen, competenties, curriculum vitae |