groep 1-2 |
Uitleggen waarom veiligheidsafspraken belangrijk zijn Uitleggen wat het nut is van verkeersborden en –regels en
uitleggen wat veel voorkomende . verkeerstekens en –borden betekenen
Enkele onderdelen van mijn fiets beschrijven
Veiligheidsafspraken beschrijven die gelden als ik fiets
Veiligheidsafspraken toepassen als ik (onder begeleiding) op de weg fiets
Veiligheidsafspraken toepassen die horen bij het fietsen | fiets, wiel, band, ventiel, velg, stuur, lamp, rem, zadel, bel,
reflector, trapper, standaard, fietsen, verkeersborden, verkeerstekens,
verkeersregels, veiligheidsafspraken |
---|
groep 3-6 |
Het verschil uitleggen tussen spelen met de fiets en als fietser
deelnemen aan het verkeer
Uitleggen waarom verkeersborden, -regels, -tekens en
-voorzieningen van belang zijn
Uitleggen dat het gedrag van andere verkeersdeelnemers van
invloed is op mijn veiligheid
Uitleggen waarom het belangrijk is om een veilige fiets te
hebben
Relevante verkeersborden, -tekens, -regels en -voorzieningen beschrijven.
Veiligheidsafspraken uitleggen, die gelden als ik fiets
Veilig
fietsen in mijn eigen omgeving
en mij houden aan de afspraken
en regels voor het fietsen | fiets, fietsen, verkeersborden, verkeerstekens, verkeersregels,
verkeersvoorzieningen, veiligheidsafspraken |
---|
groep 7-8 | Uitleggen dat mijn fietsgedrag beïnvloed wordt door hoe ik me voel en dat dit effect heeft op mijn veiligheid en die van anderen Beschrijven aan welke eisen een veilige fiets moet voldoen. Uitleggen welke invloed ik heb als fietser op mijn eigen veiligheid en die van medeweggebruikers. Verkeersborden, onderborden, verkeerstekens, -regels en -voorzieningen beschrijven en deze kennis toepassen op de fiets Uitleggen hoe een verkeerssituatie voor fietsers veiliger kan worden De risico's beschrijven van afleiding op de fiets Uitleggen hoe veilig kan handelen in de buurt van grote voertuigen. Uitleggen dat het belangrijk is om mij te houden aan de afspraken voor het samen fietsen en veiligheidsafspraken toepassen bij het fietsen in een groep Reflecteren op mijn eigen fietsvaardigheid en gedrag en uitleggen hoe ik risico's voor mezelf en anderen zoveel mogelijk kan beperken Een veilige keuzes maken bij risicovol gedrag van andere verkeersdeelnemers | fiets, fietsen, verkeersborden, onderborden, verkeerstekens, verkeersregels, verkeersvoorzieningen, veiligheidsafspraken, afleiding, voertuigen, verkeersdeelname, dode hoek |
---|