Sector
  • 0-4 jaar
  • Po
  • Vo
  • Mbo
  • Hbo
  • Wo
Vakinhoud
  • Fysieke veiligheid

Risico's inschatten

16-12-2016
​​Inhouden​Vakbegrippen

​0-4 jaar

-

-

groep 1-2

Plekken beschrijven waar ik veilig kan spelen

stoep, speelplek, water (sloot, vijver, kanaal, zee)

​groep 3-6

Plekken beschrijven waar ik veilig kan spelen en/of zwemmenspeelplek, water (sloot, vijver, kanaal, zee), zwembad,  gevaar, normen

​groep 7-8

Beschrijven welke situaties risicovol zijn.

Uitleggen hoe ik om ga met risicovol gedrag en risicovolle situaties, zoals spelen en zwemmen

Uitleggen hoe ik omga met groepsdruk
speelplek, water (sloot, vijver, kanaal, zee), zwembad,  groep, gevaar, normen, groepsdruk

​VO onderbouw

Beschrijven welke situaties risicovol zijn.

Uitleggen hoe ik om ga met risicovol gedrag en risicovolle situaties

De normen in de (peer)groep ten aanzien van veilig gedrag beschrijven

Uitleggen in welke situaties groepsdruk een rol speelt in relatie tot veilig gedrag

Reflecteren over risicovol eigen gedrag (bijvoorbeeld stunten met fiets/brommer, tijdens uitgaan, vuurwerk)

Uitleggen welke keuzes ik maak in risicovolle situaties
symbolen, regels, groep, gevaar, normen, waarden, groepsdruk, gedrag

​Bovenbouw vmbo

Uitleggen hoe ik om ga met risicovol gedrag en risicovolle situaties

De normen in de (peer)groep ten aanzien van veilig gedrag beschrijven

Uitleggen in welke situaties groepsdruk een rol speelt in relatie tot veilig gedrag

Reflecteren over risicovol eigen gedrag (bijvoorbeeld stunten met fiets/brommer, tijdens uitgaan, vuurwerk)

Uitleggen welke keuzes ik maak in risicovolle situaties

symbolen, regels, verkeer, brommer rijden, autorijden, verkeersborden, groep, gevaar, normen, waarden, groepsdruk, gedrag

​Bovenbouw havo/vwo

Uitleggen hoe ik om ga met risicovol gedrag en risicovolle situaties

De normen in de (peer)groep ten aanzien van veilig gedrag beschrijven

Uitleggen in welke situaties groepsdruk een rol speelt in relatie tot veilig gedrag

Reflecteren over risicovol eigen gedrag (bijvoorbeeld stunten met fiets/brommer, tijdens uitgaan, vuurwerk)

Uitleggen welke keuzes ik maak in risicovolle situaties

symbolen, regels, verkeer, brommer rijden, autorijden, verkeersborden, groep, gevaar, normen, waarden, groepsdruk, gedrag, fysieke vaardigheden

MBO

Uitleggen hoe ik om ga met risicovol gedrag en risicovolle situaties, waaronder arbeidssituaties
De normen in de (peer)groep ten aanzien van veilig gedrag beschrijven
Uitleggen in welke situaties groepsdruk een rol speelt in relatie tot veilig gedrag
Reflecteren over risicovol eigen gedrag (bijvoorbeeld stunten met fiets/brommer, tijdens uitgaan, vuurwerk)
Uitleggen welke keuzes ik maak in risicovolle situaties

bedrijfscultuur, bedrijfsveiligheid, voorschriften, beschermingsmiddelen, veiligheid werknemer, veiligheid stagiair, risico-inventarisatie, risico-evaluatie

​HBO/WO

Uitleggen hoe ik om ga met risicovol gedrag en risicovolle situaties, waaronder arbeidssituaties

De normen in de (peer)groep ten aanzien van veilig gedrag beschrijven

Uitleggen in welke situaties groepsdruk een rol speelt in relatie tot veilig gedrag

Reflecteren over risicovol eigen gedrag (bijvoorbeeld stunten met fiets/brommer, tijdens uitgaan, vuurwerk)

Uitleggen welke keuzes ik maak in risicovolle situaties
bedrijfscultuur, bedrijfsveiligheid, voorschriften, beschermingsmiddelen, veiligheid werknemer, veiligheid stagiair, risico-inventarisatie, risico-evaluatie

Contactpersoon